BZP

1. Do zakresu działania Referatu Budownictwa i Zagospodarowania Przestrzennego należy:

1) w zakresie inwestycji gminnych:

a) prowadzenie dokumentacji inwestycji gminnych,

b)opiniowanie podziałów terenów przeznaczonych pod budownictwo,

c) przygotowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej na projektowane inwestycje, przygotowywanie zleceń i umów do podpisu oraz kontrola faktur i przyjmowanie dokumentacji,

d)  organizowanie przetargów na inwestycje gminne i prowadzenie dokumentacji zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,

e) współudział w organizowaniu i przygotowywaniu do podpisu projektów umów na wykonanie inwestycji, udział w komisjach odbioru, przetargach oraz rozliczenie finansowe podpisanych umów,

f) przekazywanie placu budowy, kontrolowanie przebiegu robót, podejmowanie w razie potrzeby interwencji u wykonawców,

g) organizowanie odbioru robót i przekazywanie obiektów do eksploatacji,

      h ) prowadzenie statystyki, sprawozdawczości i realizacji inwestycji,

      i)  przygotowywanie propozycji projektu planu inwestycji do budżetu gminy,

      j) prowadzenie spraw z zakresu ustawy Prawo zamówień publicznych,

      k) przygotowywanie wniosków o dofinansowanie inwestycji realizowanych przez Gminę 

          z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, oraz źródeł pozaunijnych.

      l) przygotowywanie dokumentacji do wydania decyzji i projektu decyzji w sprawie opłaty 

         adiacenckiej  związanej ze wzrostem wartości nieruchomości spowodowanej 

         wybudowaniem – z udziałem środków finansowych Gminy  - urządzeń infrastruktury 

         technicznej 

 

      2)   w zakresie zagospodarowania  przestrzennego :

a)      przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzania projektów planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,

b)      koordynacja i obsługa działań związanych z uzgodnieniami projektu planu,

c)      przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawania odpisów, wyrysów i zaświadczeń,

d)      prowadzeni i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

e)      ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny oraz analiza wniosków w sprawach sporządzania lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego,

f)        przygotowywanie dokumentacji do wydania decyzji i projektu decyzji w sprawie naliczania jednorazowej opłaty w związku ze wzrostem wartości nieruchomości będącej przedmiotem zmiany planu,

g)      prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,

h)      prowadzenie spraw związanych z ustalaniem lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji,

i)        rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu,

 

3) w zakresie Geodezji i Gospodarki Gruntami:

a)                  przygotowywanie dokumentacji do nabycia nieruchomości niezbędnych do realizacji zadań Gminy,

b)                 tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy Gminy,

c)                  przygotowywanie dla utworzonych gruntów, przed przystąpieniem do ich zabudowy, opracowania geodezyjnego i projektowego oraz projektu podziału nieruchomości,

d)                 przygotowywanie projektu podziałów gruntów przeznaczonych pod budownictwo,

e)                  gospodarowania i zarządzania gruntami komunalnymi, gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planie zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym przygotowanie dokumentacji w sprawie zbywania, oddawania w użytkowanie, dzierżawę, lub najem oraz użyczenie,

f)                   organizowanie przetargów na nieruchomości będące własnością Gminy,

g)                  planowanie i wnioskowanie potrzeb rocznych – finansowych celem zapewnienia odpowiednich środków w budżecie na zamówienie z urzędu robót geodezyjnych i kartograficznych na cele gospodarki zasobem gruntowym,

            h)        prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości zgodnie z 

                       przepisami  ustawy o gospodarce nieruchomościami

i)         przygotowywanie dokumentacji do wydania decyzji i projektu decyzji w               

           sprawie opłaty adiacenckiej  ze względu na wzrost wartości nieruchomości

           powstałej w wyniku jej podziału (na podstawie ustawy o gospodarce  

           nieruchomościami),

j)        aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości     

          oraz trwałego zarządu,

k)                 przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności

 

2. Referat przy znakowaniu spraw używa symbolu „BZP”

Metryka strony

Udostępniający: Krzysztof Dudziński

Wytwarzający/odpowiadający: Paweł Kondracki

Wprowadzający: Paweł Kondracki

Data wprowadzenia: 2011-06-09

Data modyfikacji: 2011-06-09

Opublikował: Paweł Kondracki

Data publikacji: 2011-06-09