GKS

1. Do zakresu działania Referatu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska  należy:

1)    w zakresie spraw związanych z gospodarką komunalną:

a)             opracowanie projektów uchwał Rady związanych z  gospodarowaniem mieszkaniowym zasobem Gminy,

b)            administrowanie, gospodarowanie i zarządzanie lokalami mieszkalnymi i użytkowymi oraz nieruchomościami budynkowymi stanowiącymi własność Gminy,

c)             prowadzenie ksiąg obiektów budowlanych Gminy, dokonywanie przeglądu technicznego budynków i obiektów

d)            sporządzanie umów najmu i dzierżawy lokali komunalnych,

e)             wnioskowanie w sprawie ustalenia wysokości stawek czynszu i programu gospodarki lokalowej na terenie Gminy,

f)              utrzymanie czystości i porządku w miejscach publicznych na terenie Gminy, oraz wokół budynków administrowanych przez Gminę,

g)             zaopatrzenie budynków komunalnych w wodę, energię elektryczną, cieplną, gazową itp.

h)             utrzymanie właściwego stanu technicznego i sanitarnego budynków i obiektów będących własnością Gminy,

              i)     prowadzenie ewidencji planowanych i wykonywanych remontów budynków i 

                     obiektów komunalnych,

 

k)                 dokonywanie zgodnie z prawem zakupów materiałów i usług niezbędnych do realizacji remontów bieżących,

l)                    tworzenie i utrzymywanie terenów zielonych, parków i skwerów,

m)                wykonywanie zadań w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i urządzeń kanalizacyjnych,

n)                  przygotowywanie projektów uchwał w sprawie zatwierdzenia wysokości opłat za wodę i ścieki,

o)                 prowadzenie spraw związanych z organizowaniem pracy dla osób skazanych przez sądy w celu wykonywania pracy na cele społeczne  i dla osób skierowanych przez Powiatowy Urząd Pracy, zatrudnianych przy robotach publicznych  i pracach społecznie użytecznych

p)                 nadzór nad pracą pracowników obsługi, ustalanie harmonogramów  pracy kierowców autobusów szkolnych w czasie wolnym od dowożenia uczniów

q)                 prowadzenie spraw związanych z eksploatacją i funkcjonowaniem własnych środków transportu,

r)                   rozliczanie zużycia paliwa autobusów i samochodów gminnych

s)                  realizacja wniosków złożonych przez sołectwa w ramach środków wyodrębnionych w budżecie Gminy na „fundusz sołecki”

 

2) w zakresie drogownictwa :

a) zarządzanie siecią dróg gminnych i chodników

 b) prowadzenie ewidencji dróg i ulic gminnych,

c) współpraca z właściwym organem odpowiedzialnym za prawidłowe oznakowanie dróg, mostów i przejazdów kolejowych,

d) prowadzenie spraw związanych z budową, modernizacją, utrzymaniem i ochroną  dróg gminnych

e) zapewnienie przejezdności dróg gminnych w okresie zimowym

f) prowadzenie spraw związanych z oświetleniem ulic i placów

g) prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o przywrócenie pasa drogowego drogi 

    gminnej do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia i wydawaniem zezwoleń na 

    zajmowanie pasa drogowego drogi lokalnej i gminnej, oraz wyrażanie zgody na 

    przeniesienie urządzeń nie związanych z funkcjonowaniem drogi

h) współpraca z zarządami dróg powiatowych i wojewódzkich ,  występowanie do Wojewody Podlaskiego z wnioskami w sprawie stwierdzenia własności  nieruchomości zajętych pod drogę publiczną – gminną, które stały się z mocy prawa     własnością Gminy,

i) uzgadnianie spraw z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego (przemarszu pielgrzymek,  grup zorganizowanych itp.)

j) współpraca z przewoźnikami w sprawach publicznego transportu zbiorowego, wykonywanie zadań wynikających z ustawy o warunkach wykonywania krajowego drogowego przewozu osób,

k) podejmowanie czynności związanych z przygotowywaniem dokumentacji niezbędnej do 

    komunalizacji nieruchomości,

l) składanie wniosków o wpis do księgi wieczystej wraz z niezbędną dokumentacją w 

    odniesieniu do nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, podlegających 

    komunalizacji,

ł) przygotowywanie informacji o stanie mienia komunalnego,

m) prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczenia nieruchomości,

n) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości, ulic oraz numeracji nieruchomości,

3) z zakresie ochrony zabytków:

a) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków

b) prowadzenie gminnego programu opieki nad zabytkami

c)nadzór nad miejscami pamięci narodowej i cmentarzami nie zarządzanymi  przez związki wyznaniowe,

d) organizowanie i  sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi,

e) utrzymanie i konserwacja pomników oraz tablic pamiątkowych,

f) współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków

 

4 )prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa:

a) współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych i organizacja profilaktyki weterynaryjnej, koordynacja obrotu materiału hodowlanego zwierząt i zapewnienie właściwej organizacji kontrolowanego rozrodu o ocenę użytkowości,

b) współdziałanie ze służbą kwarantanny i ochrony roślin w zakresie sygnalizacji pojawiania się chwastów, chorób i szkodników w uprawach i nasadzeniach oraz nadzór nad ich zwalczaniem,

c) przeprowadzanie kontroli spełniania przez rolników obowiązku ubezpieczenia OC i ubezpieczenia budynków rolniczych,

d) nadzorowanie upraw maku i konopi,

     e)prowadzenie spraw związanych z ochroną zwierząt , a w szczególności:

          - wydawanie decyzji o odebraniu zwierząt rażąco zaniedbywanych lub okrutnie 

             traktowanych,              

          - wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów rasy uznanej za agresywną,

    - zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom ,

 

5) w zakresie spraw związanych z ochroną środowiska, a w szczególności:

a)               prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, ochrony przyrody, gospodarki wodnej i ochrony przed zanieczyszczeniami oraz wykonywania w tym zakresie kontroli i monitoringu,

b)              podejmowanie działań administracyjnych i organizacyjno – technicznych celem likwidacji zagrożeń dla środowiska, a w szczególności dotyczących nielegalnych dzikich wysypisk śmieci i odpadów oraz nieprawidłowości w  odprowadzaniu  ścieków,

c)               wydawanie  zezwoleń na wycięcie drzew i krzewów, ustalanie opłat z tego tytułu , naliczanie kar za usuwanie drzew bez zezwolenia ,

d)              przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji związanej z wydawaniem zezwoleń na świadczenie usług w zakresie usuwania, wykorzystywania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych,

e)               inicjowanie działań na rzecz ochrony środowiska,

f)                przygotowywanie dokumentacji do wydania decyzji i projektu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,

g)               wykonywanie zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji o środowisku i jego ochronie oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,

h)               popularyzacja ochrony przyrody i nadzór nad zabytkami przyrody,

i)                 realizacja zadań gminnych wynikających z przepisów prawa górniczego i geologicznego oraz  ustawy o odpadach., o utrzymaniu czystości i porządku w gminie

j)                udział w pracach zespołów, komitetów w zakresie zapobiegania klęskom żywiołowym i nadzwyczajnym zagrożeniom środowiska.

k)              wdawanie decyzji nakazującej przywrócenie stanu poprzedniego wody na gruncie lub wykonanie urządzeń zapobiegającym szkodom

l)                 zatwierdzanie ugody w sprawie zmiany stanu wody

m)             wydawanie decyzji na korzystania z części nieruchomości w celu wyznaczenia dostępu do powierzchniowych wód publicznych na potrzeby wykonywania robót związanych z utrzymaniem wód

2.Referatem kieruje pracownik zatrudniony przez Wójta na tym stanowisku w oparciu o umowę o pracę.

3. Przy znakowaniu spraw Referat używa symbolu „GKS”

Metryka strony

Udostępniający: Zenon Żukowski

Wytwarzający/odpowiadający: Paweł Kondracki

Wprowadzający: Paweł Kondracki

Data wprowadzenia: 2011-06-09

Data modyfikacji: 2011-06-09

Opublikował: Paweł Kondracki

Data publikacji: 2011-06-09