Protokół z sesji

                                                                                                     Uchwała Nr XXIV / 167 / 05

                                                                                                     Uchwała Nr XXIV / 168 / 05

                                                                                                     Uchwała Nr XXIV / 169 / 05

                                                                                                     

 

P R O T O K Ó Ł  Nr XXIV / 05

z obrad XXIV Sesji Rady Gminy Turośń Kościelna

która odbyła się  15 listopada 2005 roku .

 

Na XXIV Sesji Rady Gminy obecni radni :

 

1.       Abramowicz Jerzy

2.       Drozdowski Zbigniew

3.       Dryl Tadeusz

4.       Kowalewicz Andrzej

5.       Leszczyński Tadeusz

6.       Łukaszuk Danuta

7.       Mularczyk Bogdan

8.       Muszyński Ireneusz

9.       Olszewski Marian

10.    Oniśko Piotr

11.    Wasilewski Józef

12.    Wenclik Paweł Tadeusz

 

Ponadto w obradach Rady Gminy udział wzięli : Wójt Gminy, Skarbnik Gminy , sołtysi wsi ,  merytoryczni pracownicy Urzędu Gminy oraz mieszkańcy gminy.

Obrady XXIV Sesji Rady Gminy Turośń Kościelna otworzył  Przewodniczący Rady Gminy  Paweł Wenclik o godzinie 9.05. Przywitał zebranych oraz przybyłych radnych zaproszonych na obrady, a następnie stwierdził prawomocność obrad .

Poinformował zebranych, że program dzisiejszej sesji wraz z materiałami wszyscy radni i sołtysi otrzymali we właściwym terminie. Posiedzenie zwołano w związku z potrzebą wprowadzenia niezbędnych zmian w budżecie gminy .

 

Porządek dzienny :

1.       Ustalenie porządku obrad.

 

2.       Informacja z działalności międzysesyjnej Wójta Gminy.

 

3.       Interpelacje i zapytania radnych.

 

4.       Zmiany w budżecie gminy w 2005 r.

 

5.       Uchwała w sprawie wystąpienia do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji z wnioskiem o zmianę rodzaju miejscowości niezamieszkanej .

 

6.       Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie z zasobu nieruchomości gminnych lokalu mieszkalnego w Turośni Dolnej w trybie bezwzględnym na rzecz najemcy.

 

7.       Sprawozdanie z realizacji uchwały w sprawie utrzymania porządku i czystości w Gminie

 

8.       Informacja Wójta Gminy i Przewodniczącego Rady Gminy o złożonych oświadczeniach majątkowych .

9.       Przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji Rady Gminy.

 

10.    Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

 

11.    Wolne wnioski.

 

Porządek dzienny obrad XXIV Sesji Rady gminy poddano pod głosowanie , w wyniku  którego  ( głosowano 12 radnych ) został przyjęty jednogłośnie .

 

Ad. 2

W punkcie drugim porządku obrad Wójt Gminy Andrzej Jurczak przedstawił informacje

z działalności międzysesyjnej , która to informacja stanowi załącznik do protokołu.

Informacja została przyjęta bez uwag .

Pan Wójt poinformował również , o pismach z Wojewódzkiej Komendy Policji jako skargę na Wójta Gminy , w celu wyjaśnienia .

 

Ad. 3

W punkcie tym radni złożyli na piśmie oraz przedstawili swoje interpelacje .

Interpelacje zostały  załączone do protokołu .

Radny pan Marian Olszewski  :

-          Cyt : „ proszę o ujęcie w budżecie gminy na 2006 r. budowy chodnika przy drodze wojewódzkiej w Zalesianach od przystanku PKS w kierunku sklepu spożywczego i wystąpienie o współfinansowanie do Zarządu Dróg Wojewódzkich ”

Radny Pan Muszyński Ireneusz :

-          cyt:” uwzględnić w budżecie gminy budowę chodników w miejscowościach o dużym nasileniu ruchu drogowego ”

Radny pan Kowalewicz – wnioskuje o przeznaczenie w budżecie gminy 2006 r. większych środków finansowych na drogi .

Radny Pan Dozdowski zapytał jak postępują sprawy w temacie drogi do Markowszczyzna-  Cegielnia .

Pan Przewodniczący zasygnalizował potrzebę wygospodarowania pieniędzy w budżecie gminy na drogę w Niewodnicy Koryckiej  do nowo powstałego osiedla .

Innych interpelacji nie zgłoszono .

W punkcie tym pan Wójt poinformował , że odpowiedzi na interpelacje wymagające formy pisemnej  zostaną przesłane wedle kompetencji , na pozostałe udzieli odpowiedzi w pkt.10 .

 

Ad. 4.

W punkcie tym pan Wójt poinformował Radę , że zmiany w budżecie gminy dotyczą nie możliwych do zrealizowania w tym roku inwestycji.

Podkreślił przy tym ,że budżet tego roku był bardzo ambitny , gdyż składane było sporo wniosków o dofinansowanie. Inwestycje nasze były wpisane na listę rezerwową .  Obecna procedura przetargowa nie sprzyja zaoszczędzeniu funduszy z rezerwy inwestycyjnej . W związku z tym nie ma możliwości podjęcia dodatkowych inwestycji z rezerwy budżetowej , zostaną one przełożone na rok przyszły . Inwestycje , termomodernizacje  budynków pochłonęły więcej pieniędzy niż  planowano .

Pan Przewodniczący poinformował , że w związku z tym w dniu wczorajszym odbyło się spotkanie Komisji Budżetowej w tym temacie . Przybliżył zebranym z czego wynikają zmiany w budżecie gminy / zał. do przedstawionej informacji budżetowej / .

Radna pani Łukaszuk poprosiła o wyjaśnienie co spowodowało, że zmniejszyły się dotacje na środki celowe w dziale pomocy społecznej .

W odpowiedzi Skarbnik Gminy odczytała pismo Wojewody / informację o zmniejszeniu dotacji celowej/

Radny pan Olszewski zauważył , że w dziale administracja publiczna nastąpił duży wzrost wydatków w stosunku do roku ubiegłego.

W odpowiedzi pani Wojszel poinformowała, że na kwotę składają się : teromodernizacja, przeniesienie pracowników z  ZOEAS oraz opłaty pocztowe z GOPS . Wzrosła też wartość termomodernizacji w związku z czym nie będzie zrealizowany plan remontu II piętra w Urzędzie Gminy .

Pan Mularczyk zapytał czy będą wykonywane jakieś prace w temacie drogi Trypucie –Zawady , ponieważ z końcem roku ulega nieważności pozwolenie na budowę .

Tak – brzmi odpowiedź Wójta . Pozwolenie na budowę przedłużyliśmy na kolejne 2 lata , a wniosek na dofinansowanie tej inwestycji z funduszy unijnych ZPORR jest złożony w Urzędzie Marszałkowskim . 

Uchwałę w sprawie zmian w budżecie gminy poddano pod głosowanie, w wyniku którego została podjęta jednogłośnie . Głosowało 12 radnych  ( 12 –za  ) .

Uchwała Nr XXIV / 167 / 05  stanowi  .............  stronę protokołu .

Ad. 5 .

Przewodniczący Rady Gminy wyjaśnił celowość i procedurę dążącą do  podjęcia uchwały w sprawie wystąpienia do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji z wnioskiem o zmianę rodzaju miejscowości nie zamieszkanej . Uwag i pytań nie zgłoszono , projekt uchwały poddano pod głosowanie, w wyniku którego została podjęta jednogłośnie . Głosowało 12 radnych  ( 12 –za  ) .

Uchwała Nr XXIV / 168 / 05  stanowi  .............  stronę protokołu .

 

Ad.6.

W punkcie szóstym pan Wójt wyjaśnił, że uchwała proponowana Radzie Gminy dotyczy dwóch lokali mieszkalnych w Turośni Dolnej w budynku służbowym nauczycieli .

Jedna z rodzin ma prawo pierwokupu ( na wniosek zainteresowanego ) i to czyni bez procedury przetargowej .

Wartość lokalu została określona przez rzeczoznawcę oraz sprawdzona przez Radcę Gminy .

W  kwestii wyjaśnienia pan wójt poinformował , że drugi lokal najemca zobowiązał się opuścić w roku przyszłym wraz z wygaśnięciem umowy najmu lokalu .

Treść uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie z zasobu nieruchomości gminnych lokalu mieszkalnego w trybie bezprzetargowym na rzecz najemcy została odczytana i poddana pod głosowanie ,w wyniku którego została podjęta jednogłośnie .

Głosowało 12 radnych  ( 12 –za  ) .

Uchwała Nr XXIV / 169 / 05  stanowi  .............  stronę protokołu .

 

Ad. 7.

Sprawozdanie z realizacji uchwały w sprawie utrzymania porządku i czystości w gminie Państwo radni otrzymali wraz z materiałami na sesję . Przewodniczący oznajmił ,że informacja jest czytelna i wyczerpująca , pytań i uwag nie zgłoszono w związku z czym Rada przyjęła treść sprawozdania , które to stanowi załącznik do protokołu .

 

Ad. 8.

W temacie tym została przedstawiona przez Przewodniczącego Rady Gminy informacja o złożonych oświadczeniach majątkowych , która to stanowi zał. do protokołu . Pan Przewodniczący odczytał pismo Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego w Białymstoku o nieprawidłowościach w złożonych oświadczeniach majątkowych .

Informacja została przyjęta bez uwag .

Ad . 9 .

Pan Przewodniczący oznajmił , że protokół z obrad poprzedniej Sesji Rady Gminy Państwo Radni otrzymali wraz z materiałami na sesję  i zapytał , czy do jego treści są jakieś uwagi ?

Uwag nie zgłoszono , w wyniku zarządzonego głosowania protokół z obrad XXIII Sesji  Rady Gminy został przyjęty jednogłośnie ( głosowało za 12 radnych ) .

 

 

 

Ad.10.

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych  Pan Wójt poinformował , że wnioski wymagające formy pisemnej zostaną  przesłane wedle kompetencji  .

W odpowiedzi panu Drozdowskiemu pan Wójt wyjaśnił , że mamy plany miejscowego zagospodarowania przestrzennego , zwracaliśmy się do Agencji Skarbu Państwa jak pozyskać niezbędne tereny . Otrzymaliśmy informację w sprawie i będziemy czynić staranie by działki zostały wydzielone i była możliwość wykupienia ich na użytek Gminy . W tej chwili toczy się sprawa w sądzie prywatnych właścicieli , po rozstrzygnięciu podejmiemy stosowne działania . 

Interpelacje dotyczące ujęcia zgłoszonych zadań w budżecie gminy będą brane pod uwagę w momencie tworzenia budżetu gminy .

 

Ad. 11

W wolnych wnioskach pan Wójt poinformował , iż przeja nieodpłatnie od SKR na stan gminy ciągnik gąsiennicowy DT-75  ( spychacz czołowy ) ponieważ SKR ulega już likwidacji . Radny pan Mularczyk zgłosił propozycję zorganizowania konkursu na najładniejsze podwórko - ogłosić wiosna ,jesienią rozstrzygnąć-  w efekcie nagroda Wójta .

Radny pan Drozdowski zapytał o możliwości założenia internetu  w Markowszczyźnie Cegielnia .

Pan Wójt poinformował , że na dzień dzisiejszy centrala w Trypuciach jest w stanie przyłączyć 20 abonentów , kwestia możliwości technicznych i czasu .

Radny pan Olszewski poinformował , że obecnie trwa promocja i warto sprawdzić możliwość podłączenia się osobiście w telekomunikacji .

W dalszej części spotkania pan Wójt przedstawił informacje z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej o świadczeniach socjalnych, która zawiera ilość i kwoty świadczeń rodzinnych , zdrowotnych , pomoc w naturze , zasiłki okresowe , stałe , posiłki dla potrzebujących w szkołach oraz dotację na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej . Rozwinęła się krótka dyskusja . ( Informacja w załączeniu do protokołu ) .

Następnie pan Wójt przedstawił Radzie informację z lat 2001- 2005 o składanych wnioskach o dotację do Marszałka , o bezzwrotnych dotacjach jakie Gmina otrzymała .

Sołtys wsi Turośń Dolna pan Gaiński Stanisław podzielił się nowiną jak udało się zlikwidować wysypisko śmieci w lesie . Podkreślił również , że wspierał Wójta w pozyskaniu na potrzeby gminy spychacza bez poddania go pod przetarg z postawionego w stan likwidacji SKR w Trypuciach . Po drobnym remoncie sprzęt posłuży mieszkańcom nie tylko w okresie zimowym .  

Innych wniosków nie zgłoszono .

 

Obrady XXIV  Sesji Rady Gminy zamknięto o godz. 11.20 .

 

 

 

Protokołowała :                                                      Przewodniczący Rady Gminy

Irena Matejczyk                                                     Paweł Tadeusz Wenclik

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Turośń Kościelna

Wytwarzający/odpowiadający: Paweł Kondracki

Wprowadzający: Paweł Kondracki

Data wprowadzenia: 2005-12-08

Data modyfikacji: 2005-12-08

Opublikował: Paweł Kondracki

Data publikacji: 2005-12-08