Protokół Nr I/06

 

                                                     Uchwała Nr I / 1 / 06

                                            Uchwała Nr I / 2 / 06

                                                     Uchwała Nr I / 3 / 06

                                                      Uchwała Nr I / 4 / 06

                                                      Uchwała Nr I / 5 / 06

                                                              Uchwała Nr I / 6 / 06                                                                                                   

 

 

P R O T O K Ó Ł  Nr I / 06

z obrad I Sesji V Kadencji Rady Gminy Turośń Kościelna

która odbyła się 27 listopada 2006 roku .

 

Na I Sesji Rady Gminy obecni radni wybrani w wyborach powszechnych  :

1.       Abramowicz Jerzy

2.       Bartnicka Beata

3.       Bączek Jerzy

4.       Danilczuk Wacław

5.       Drozdowski Zbigniew

6.       Gościewski Tadeusz

7.       Kondzior Leszek

8.       Kutaszewicz Krystyna

9.       Kużmicki Antoni

10.    Leszczyński Tadeusz

11.    Łukaszuk Danuta

12.    Mularczyk Bogdan

13.    Narel Zdzisław

14.    Średziński Sławomir

15.    Wasilewski Józef

 

 Ponadto w obradach Rady Gminy udział wzięli : Wójt Gminy, Sekretarz, Skarbnik Gminy ,      sołtysi wsi, goście,  wg załączonej listy obecności, merytoryczni pracownicy Urzędu Gminy oraz mieszkańcy gminy.

O godz. 9.00 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy pierwszą Sesję nowo wybranej Rady Gminy rozpoczął Przewodniczący Rady Gminy poprzedniej kadencji Pan Paweł Tadeusz Wenclik, przywitał zebranych , przybyłych radnych, gości  zaproszonych na obrady, a następnie przekazał prowadzenie / zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym / najstarszemu wiekiem radnemu do czasu wyboru Przewodniczącego Rady .

Radny Pan Kuźmicki Antoni poprosił obecnych na sali obrad o powstanie .

Odegrany został Hymn Państwowy .

Otwierając obrady I Sesji Rady Gminy Turośń Kościelna w V kadencji samorządów Radny Senior przywitał zebranych, przybyłych radnych, gości  zaproszonych na obrady, a następnie stwierdził prawomocność obrad .

Ad.2.

W punkcie drugim porządku obrad prowadzący radny poprosił Panią Ninę Muszyńską -  Przewodniczącą Gminnej Komisji Wyborczej o wręczenie zaświadczeń wydanych przez Gminną Komisję Wyborczą w Turośni Kościelnej o wyborze  -  radnym  i wójtowi.

Pani Muszyńska wręczyła zaświadczenia i złożyła gratulacje radnym i Panu Wójtowi .

Następnie odbyło się uroczyste ślubowanie radnych .

Po odczytaniu roty przez radnego prowadzącego obrady sesji , cytuję : „ Wierni Konstytucji i prawu Rzeczpospolitej Polskiej , ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie , rzetelnie i uczciwie , mając na uwadze dobro mojej gminy i jej mieszkańców „- kolejno wywołani radni złożyli ślubowanie .

Ad. 3.

 Radny Pan Kuźmicki Antoni oznajmił ,że wraz z zaproszeniami na Sesję Radni i sołtysi otrzymali porządek obrad I Sesji Rady Gminy .

Porządek  obrad :

1.       Otwarcie Sesji i stwierdzenie prawomocności obrad .

2.       Ślubowanie radnych,.

      3.   Ustalenie porządku obrad.

4.       Wybór Przewodniczącego Rady Gminy Turośń Kościelna :

a)     zgłaszanie kandydatów na funkcje Przewodniczącego Rady Gminy,

b)     powołanie Komisji Skrutacyjnej,

c)      prezentacja (wystąpienie) kandydatów ,

d)     przeprowadzenie głosowania ( tajnego) ,

e)     podjęcie uchwały stwierdzającej wybór ,

5.       Przejęcie przez Przewodniczącego Rady Gminy prowadzenia sesji od radnego Seniora ,

6.       Wybór Wiceprzewodniczących Rady Gminy ,

a)       zgłaszanie kandydatów na funkcje Wiceprzewodniczących Rady Gminy,

b)       powołanie Komisji Skrutacyjnej ,

c)       prezentacja ( wystąpienie ) kandydatów ,

d)       przeprowadzenie głosowania ( tajnego ),

e)       podjęcie uchwały stwierdzającej wybór ,

      7.  Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego komisji stałych Rady Gminy

8.       Wolne wnioski.

9.       Zamknięcie obrad I Sesji Rady Gminy .

Ad.4.

W czwartym punkcie porządku obrad prowadzący obrady Pan Kuźmicki Antoni zarządził głosowanie tajne w celu wyboru Przewodniczącego Rady Gminy   spośród radnych.

Na Przewodniczącego Rady Gminy zgłoszeni zostali następujący kandydaci :

1.      Łukaszuk  Danuta

2.      Bączek  Jerzy

 

Za przyjęciem zgłoszonej listy kandydatów głosowano jednogłośnie ( 15 radnych –za )

 

W tym celu powołano Komisję Skrutacyjną , w skład  której weszli :

3.     Kondzior Leszek

4.     Bartnicka Beata

5.     Kutaszewicz  Krystyna 

Rada Gminy  skład Komisji Skrutacyjnej poparła jednogłośnie ( 15 radnych - za ) .

Kandydaci na Przewodniczącego Rady Gminy wyrazili zgodę na kandydowanie ,  kolejno wypowiadając kilka słów o sobie .

W wyniku głosowania tajnego Przewodniczącym Rady Gminy została Pani

Danuta Łukaszuk

Po odczytaniu protokołu wyborów przez Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej – przewodniczący obrad odczytał Uchwałę Rady Gminy Turośń Kościelna o wyborze Przewodniczącego Rady . Uchwała została poddana pod głosowanie. Radni jednogłośnie przyjęli uchwałę .

Radny Senior  przekazał dalsze prowadzenie obrad nowo wybranemu Przewodniczącemu .

Protokół Komisji Skrutacyjnej , karty do głosowania oraz Uchwała Rady Gminy są załączone do protokołu .

Uchwała Nr I/1/06

stanowi  ......  stronę protokołu .

Ad. 5.

W punkcie tym Pan Wójt pogratulował Pani Łukaszuk Danucie wyboru, podziękował kontrkandydatowi za udział i wraz z życzeniami wręczył kwiaty nowo wybranej Przewodniczącej Rady Gminy . 

Ad. 6.

Zgodnie z szóstym punktem porządku obrad przystąpiono do wyborów dwóch Wiceprzewodniczących Rady Gminy. Przewodnicząca zaproponowała by wybory przeprowadziła wcześniej powołana Komisja Skrutacyjna . Propozycja została zaakceptowana .

Na kandydatów na wiceprzewodniczących zostali zgłoszeni :

1.       Abramowicz Jerzy – na I Wiceprzewodniczącego Rady Gminy

2.       Kuźmicki Antoni    - na II Wiceprzewodniczącego Rady Gminy

Kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie i przedstawili się w kilku słowach . 

Przewodnicząca Pani Łukaszuk ogłosiła krótką przerwę na przygotowanie kart do głosowania.

Po przerwie w wyniku głosowania tajnego Wiceprzewodniczącymi Rady Gminy Turośń Kościelna zostali wybrani kolejno :

I  Wiceprzewodniczący  : Pan Abramowicz Jerzy  ( głosowano : 9-za, 5-przeciw)

II Wiceprzewodniczący  : Pan Kuźmicki Antoni ( głosowano : 14- za, 1- przeciw )

Głosowało 15 radnych obecnych na obradach .

Po odczytaniu protokołu wyborów przez Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej – Przewodnicząca Rady Gminy odczytała Uchwałę Rady Gminy o wyborze dwóch Wiceprzewodniczących. W wyniku głosowania  uchwała została powzięta jednogłośnie

( za -głosowało 15 radnych ) .

Protokół Komisji Skrutacyjnej , karty do głosowania oraz Uchwała Rady Gminy Turośń Kościelna są załączone do protokołu .

Uchwała Nr I/2/06

stanowi  ......  stronę protokołu .

Ad. 7.

W punkcie tym Przewodnicząca zwróciła się do radnych , informując ,że w Statucie Rady Gminy

  przewidziane trzy komisje stałe Rady Gminy .

1.       Komisja Rewizyjna – powoływana obligatoryjnie .

2.       Komisja Budżetowa

3.       Komisja Oświaty i Kultury

 

Pani Przewodnicząca zacytowała § 79 Statutu Gminy – „Komisja rewizyjna składa się z Przewodniczącego, Zastępcy Przewodniczącego i 3 członków. Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Wybiera Rada. Z-cę Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wybiera Komisja Rewizyjna na wniosek Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej”.

Pani Przewodnicząca Rady poprosiła o zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, informując jednocześnie, iż w skład tej Komisji wchodzą radni z wyjątkiem pełniących funkcje przewodniczącego i wiceprzewodniczących rady gminy.

Zgłoszono następujących kandydatów :

1.       Pan Józef Wasilewski

2.       Pan Jerzy Bączek

Pani Przewodnicząca Rady zapytała czy zgłoszeni kandydaci wyrażają zgodę na kandydowanie na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Pan Jerzy Bączek nie wyraził zgody.

Następnie Przewodnicząca Rady poddała pod głosowanie kandydaturę Pana Józefa Wasilewskiego na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

Głosowanie jawne: 12 głosów za, 3 wstrzymało się. Większością głosów Rada Gminy wybrała radnego Józefa Wasilewskiego na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

W dalszej kolejności Danuta Łukaszuk poprosiła o zgłaszanie kandydatów do składu osobowego Komisji Rewizyjnej. Zgłoszono następujących kandydatów:

Danilczuk Wacław – wyraził zgodę

Mularczyk Bogdan – wyraził zgodę

Bączek Jerzy – wyraził zgodę

Średziński Sławomir – wyraził zgodę

Bartnicka Beata – nie wyraziła zgody

Głosowanie : 15 – za powołaniem w/w osób, które wyraziły zgodę na kandydowanie w skład Komisji Rewizyjnej.

Pani Przewodnicząca odczytała i poddała pod głosowanie uchwałę w sprawie wyboru Komisji Rewizyjnej. Głosowanie 15 radnych- „za”. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

          Następnie Pani przewodnicząca zgłosiła wniosek aby składy pozostałych komisji stałych były także pięcioosobowe. Wniosek ten poddała pod głosowanie. Głosowanie:

14 głosów – „za”

1 głos – „wstrzymał się”.

Do składu osobowego Komisji Budżetowej zgłoszono następujących kandydatów:

Narel Zdzisław, Abramowicz Jerzy, Bartnicka Beata, Kondzior Leszek, Leszczyński Tadeusz, Gościewski Tadeusz, Mularczyk Bogdan, Bączek Jerzy. Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie.

Pani Przewodnicząca zarządziła głosowanie na każdego kandydata odrębnie. W skład komisji wejdzie 5 radnych, którzy otrzymają największą ilość głosów. Każdy z głosujących może  maksymalnie głosować „za” 5 razy.

Głosowanie:

1.       Narel Zdzisław -  15 głosów

2.       Bartnicka Beata -   6 głosów

3.       Leszczyński Tadeusz – 9 głosów

4.       Kondzior Leszek – 10 głosów

5.       Gościewski Tadeusz – 13 głosów

6.       Mularczyk Bogdan – 7 głosów

7.       Bączek Jerzy - 6 głosów. 

8.       Abramowicz Jerzy – 10 głosów

W sumie oddano 76 głosów (jeden z radnych głosował „za” 6 razy, lub źle policzono głosy) . Rada Gminy większością głosów zatwierdziła wniosek o zatwierdzenie przeprowadzonego głosowania, bowiem ten jeden głos, gdyby został odjęty każdemu z kandydatów  nie wpłynąłby  na zmianę  kolejności wyników głosowania

Pani Przewodnicząca przeczytała treść uchwały w sprawie wyboru członków Komisji Budżetowej. Głosowanie: 15 głosów „za”. Uchwała została przyjęta jednogłośnie .

      W dalszej części posiedzenia  Pani Przewodnicząca poprosiła o zgłaszanie kandydatów do Komisji Oświaty i Kultury:

Radny Pan Zdzisław Narel zgłosił wniosek aby do składu tej Komisji zgłaszali się radni, którzy nie są członkami innych Komisji. Wniosek przyjęto większością głosów.

Zgłoszono następujących  radnych:

1.       Bartnicka Beata

2.       Kużmicki Antoni

3.       Kutaszewicz Krystyna

4.       Łukaszuk Danuta

5.       Drozdowski Zbigniew

W/w kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie. Pani Przewodnicząca odczytała i poddała pod głosowanie treść uchwały w sprawie wyboru członków Komisji Oświaty i Kultury pod głosowanie. Głosowanie: 15 głosów „za”. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Następnie Pani Przewodnicząca zgłosiła wniosek aby członkowie Komisji wybrali spośród siebie Przewodniczących i zastępców. Zarządziła 10 minutową przerwę.

Wyboru dokonano w sposób następujący:

1.       Na Zastępcę Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wybrano Pana Wacława Danilczuka

2.       Na Przewodniczącego Komisji Budżetowej wybrano Pana Jerzego Abramowicza, na zastępcę Pana Tadeusza Leszczyńskiego

3.       Na Przewodniczącego Komisji Oświaty i Kultury wybrano Pana Antoniego Kuźmickiego, a na zastępcę Panią Danutę Łukaszuk.

 

Ad. 8    Pani Przewodnicząca poprosiła o zabranie głosu Pana Wójta.

             Pan Andrzej Jurczak pogratulował nowowybranym radnym , na ręce Przewodniczącego Rady IV kadencji Pana Pawła Wencilka złożył podziękowanie poprzedniej Radzie , podziękował wszystkim którzy kandydowali w ostatnich wyborach.

            Pan Wójt zgłosił także wniosek o wprowadzenie do dzisiejszego porządku obrad jeszcze jednego punktu, a mianowicie powzięcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie użytkowania wieczystego nieruchomości nr 74/5 położonej we wsi Trypucie,  w drodze darowizny od SUR w Turośni Kościelnej z siedzibą Trypuciach. (szczegółowych informacji udzielił Radca Prawny i Pan Wójt)

Sprawa jest bardzo pilna, bowiem Spółdzielnia Usług Rolniczych jest obecnie w likwidacji. Termin zakończenia likwidacji jest określony na dzień 15 grudnia i do tego czasu Gmina powinna już notarialnie przejąć przedmiotową nieruchomość.

Pani Danuta Łukaszuk wniosek poddała pod głosowanie. Został przyjęty jednogłośnie.(15 głosów „za”).

Pani Danuta Łukaszuk odczytała projekt uchwał w/w sprawie. Uchwała została przyjęta jednogłośnie. Głosowało 15 radnych „za”.

       Na zakończenie  Pani Przewodnicząca zaproponowała ustalenie dnia posiedzeń Rady Gminy i jej Komisji. Jednogłośnie ustalono, że będzie to tak jak dotychczas czwartek, natomiast większością głosów ustalono ,  początek sesji o godz. 10.00.

       Zabierając głos Pan Jerzy Bączek – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej w poprzedniej kadencji zapytał Przewodniczącego Rady Gminy poprzedniej kadencji Pana Pawła Wenclika, jakie są losy ostatniego protokołu Komisji Rewizyjnej . Pan Wenclik odpowiedział, że protokół

zostanie przekazany Pani Przewodniczącej Danucie Łukaszuk i będzie rozpatrywany przez nową Radę Gminy.

Innych wniosków nie zgłoszono.

Ad.9   Obrady I Sesji Rady Gminy zostały zamknięte o godz. 12.05

 

 

  

Protokołowała :                                                                          Przewodnicząca Rady Gminy

Irena Matejczyk                                                                                      Łukaszuk Danuta

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Turośń Kościelna

Wytwarzający/odpowiadający: Paweł Kondracki

Wprowadzający: Paweł Kondracki

Data wprowadzenia: 2006-12-08

Data modyfikacji: 2006-12-08

Opublikował: Paweł Kondracki

Data publikacji: 2006-12-08